Trzy z czterech ekip awansowały do kolejnej fazy eliminacji mistrzostw świata. Ćwierćfinalista poprzedniego mundialu zakończył kwalifikacje na ostatnim miejscu. Odmłodzenie kadry i zrezygnowanie z doświadczonych zawodników okazało się bolesną pomyłką. Zamiast rywalizacji z najlepszymi czeka nas kolejna odbudowa. Reprezentacja Polski na własne życzenie spadła do koszykarskiej "drugiej ligi"...
– W mojej głowie jest radykalne odmłodzenie tej drużyny. Nie będę chciał zatrzymać się na półśrodkach. Chciałby, żeby za kilka lat polska kadra miała zawodników, którzy wciąż będą jeszcze młodzi, a już doświadczeni. To ważne, bo tylko tak będziemy w stanie zapewnić ciągłość. Niektóre reprezentacje były mocno spóźnione z odmłodzeniem drużyny i teraz nie mają sukcesów od wielu lat – to jedne z pierwszych słów trenera Igora Milicicia tuż po objęciu naszej kadry.
Selekcjoner nie bał się ryzyka. Miał swój pomysł na reprezentację i od początku się go trzymał. Za jego kadencji w narodowych barwach nie zagrali m.in. Adam Waczyński, Aaron Cel, Kamil Łączyński, Damian Kulig, Adam Hrycaniuk czy Mathieu Wojciechowski. Polska postawiła na odmłodzenie, a mówiąc wprost, bardziej rezygnację z doświadczenia. Zapłaciła za to bardzo wysoką cenę...
W listopadowym okienku mierzyliśmy się z Izraelem i Niemcami. Debiut 46-latka zakończył się porażką, ale gra biało–czerwonych nie wyglądała najgorzej. Następnie nowa kadra uległa kolejno Niemcom i Estonii. Warto wspomnieć, że w Lublinie pojawiło się tylko czterech graczy (David Kramer, Justus Hollatz, Bennet Hundt i Christian Sengfelder), którzy wystąpili w niedzielę w Bremie. Z czego ważnymi postaciami w zespole Gordiego Herberta byli jedynie Sengfelder i Kramer. To doskonale obrazuje, z jakimi Niemcami rywalizowaliśmy jesienią, a jak trudne zadanie czekało Polaków w spotkaniu rewanżowym.
Nie wyszliśmy z grupy, z której wychodziło 3 z 4 drużyn i była Estonia - gigantyczna porażka reprezentacji Polski #plkpl
— PolskiKosz.pl (@polskikosz) July 3, 2022
Potencjalne koszyki przed losowaniem prekwalifikacji EuroBasketu 2025:
— Jakub Wojczyński (@Wojczyn) June 7, 2022
1. Polska/Estonia, Szwecja/Chorwacja, Bułgaria/Czechy
2. Macedonia, Rumunia, Dania
3. Portugalia, Szwajcaria, Austria
4. Słowacja, Cypr, Norwegia
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.